Čtyři nejlepší festivalové znělky podle Indiewire
14. 12. 2011 # 1.11 # Festivaly # Bez komentářeMinulý týden se na Indiewire, jednom z největších světových serverů věnujících se nezávislému filmu, objevil krátký odlehčený článek Čtyři festivalové znělky, které musíte vidět (zde). Autorka Dana Harris, která dříve psala pro Hollywood Reporter a dnes působí převážně v redakci Variety (a vedle filmové publicistiky se věnuje i recenzování restaurací), vybrala čtyři nejpovedenější spoty loňského roku. Píše o festivalových trailerech obecně: „Jejich produkce je ošidná, znělka musí souznít s charakterem festivalu, musí vystihnout jeho unikátnost a zároveň se oprostit od pokušení vydat se pompézní cestou. (…) Měla by zdůraznit smysl pro humor (vždyť festivaly se koneckonců specializují na indie filmy). A úplně nejlepší je, pokud má festival odvahu nebrat se příliš vážně. (…) Zbývá poslední překážka: protlačit skvělý nápad přes výběrovou komisi.“
To se málem nepodařilo v případě traileru festivalu v Santa Barbaře. Stojí za ním šestnáctiletý Harry Bossert a jeho sympatie k místnímu hudebníkovi Parrymu Grippovi. Bossert svůj legový klip tvořil během dlouhých víkendů, výsledek nahrál na YouTube a zatweetoval Grippovi. O šest měsíců později mladého animátora představoval publiku ředitel festivalu Roger Durling (Rozhovor s Bossertem v angličtině zde):
V dalším spotu účinkuje polská kinematografie, brambory a jeden světoznámý australský herec – upoutávka na Mezinárodní filmový festival v Melbourne:
A Indiewire mezi nejlepší čtyři volí i znělku z MFF Karlovy Vary (ovšem překvapivě tu loňskou):
Svým článkem Dana Harris očividně navazuje na reakce z nedávno skončeného Whistler Film Festivalu. Slyšíte tento název poprvé? Jistě nejste sami – vězte, že se jedná o větší kanadský festival odehrávající se v Britské Kolumbii nedaleko Vancouveru. Letošní 11. ročník proběhl mezi 30. listopadem a 4. prosincem. Motto festivalu, které přechází jako společný jmenovatel i do tří spotů, zní „Připravte se na neočekávané“. Znělky však popravdě řečeno nestojí na nijak výjimečném nápadu.
Danu Harris nejvíce zaujal animovaný spot Princezna. O něm i dalších dvou se pochvalně zmiňují další publicisté i reklamní server Adweek.com:
Další dva spoty z Whistleru:
zdroj: indiewire.com