Domů » Festivaly

Čtyři nejlepší festivalové znělky podle Indiewire

Minulý týden se na Indiewire, jednom z největších světových serverů věnujících se nezávislému filmu, objevil krátký odlehčený článek Čtyři festivalové znělky, které musíte vidět (zde). Autorka Dana Harris, která dříve psala pro Hollywood Reporter a dnes působí převážně v redakci Variety (a vedle filmové publicistiky se věnuje i recenzování restaurací), vybrala čtyři nejpovedenější spoty loňského roku. Píše o festivalových trailerech obecně: „Jejich produkce je ošidná, znělka musí souznít s charakterem festivalu, musí vystihnout jeho unikátnost a zároveň se oprostit od pokušení vydat se pompézní cestou. (…) Měla by zdůraznit smysl pro humor (vždyť festivaly se koneckonců specializují na indie filmy). A úplně nejlepší je, pokud má festival odvahu nebrat se příliš vážně. (…) Zbývá poslední překážka: protlačit skvělý nápad přes výběrovou komisi.“

To se málem nepodařilo v případě traileru festivalu v Santa Barbaře. Stojí za ním šestnáctiletý Harry Bossert a jeho sympatie k místnímu hudebníkovi Parrymu Grippovi. Bossert svůj legový klip tvořil během dlouhých víkendů, výsledek nahrál na YouTube a zatweetoval Grippovi. O šest měsíců později mladého animátora představoval publiku ředitel festivalu Roger Durling (Rozhovor s Bossertem v angličtině zde):

V dalším spotu účinkuje polská kinematografie, brambory a jeden světoznámý australský herec – upoutávka na Mezinárodní filmový festival v Melbourne:

A Indiewire mezi nejlepší čtyři volí i znělku z MFF Karlovy Vary (ovšem překvapivě tu loňskou):

Svým článkem Dana Harris očividně navazuje na reakce z nedávno skončeného Whistler Film Festivalu. Slyšíte tento název poprvé? Jistě nejste sami – vězte, že se jedná o větší kanadský festival odehrávající se v Britské Kolumbii nedaleko Vancouveru. Letošní 11. ročník proběhl mezi 30. listopadem a 4. prosincem. Motto festivalu, které přechází jako společný jmenovatel i do tří spotů, zní „Připravte se na neočekávané“. Znělky však popravdě řečeno nestojí na nijak výjimečném nápadu.

Danu Harris nejvíce zaujal animovaný spot Princezna. O něm i dalších dvou se pochvalně zmiňují další publicisté i reklamní server Adweek.com:

Další dva spoty z Whistleru:

 zdroj: indiewire.com

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 14. 12. 2011 ve 1.11 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.