Domů » Aktuálně

Aktuálně: Del Toro produkuje v herním průmyslu

Mexický režisér Guillermo del Toro rozběhl v poslední době hned několik projektů. Sám režíruje horory Frankenstein a At the Mountains of Madness, které by se měly objevit v kinech v roce 2011, respektive 2013. Zároveň se jako producent podílí na animovaných sequelech – v postprodukci nalezneme animované filmy Kung-Fu Panda 2 a shrekovský Puss in Boots. Prsty má i v disneyovském pokračování Strašidelného domu, Trollhunters od DreamWorks a TV pokračování Neuvěřitelného Hulka od Marvelu. Jak vidno, po Faunově labyrintu (který jako jeden z mála del Torových projektů není vázán v sérii) se del Toro ubírá stejně nezajímavou filmovou cestou, z níž k tomuto snímku odbočil (Hellboy, Blade 2, …). K tomu píše třetí pokračování kniží upírské trilogie. Do svého pracovního rozvrhu nedávno přidal další položku – spolupráci na vývoji počítačové hry.

S pomocí vydavatele počítačových her THQ  se del Toro pouští na pro něj nové mediální území. Hororová adventura inSANE by se měla na pultech obchodů objevit v roce 2013. Celý projekt je koncipován jak jinak než trilogie, následovat by tedy měla dvě pokračování. Del Toro je sám náruživým počítačovým hráčem a o vstupu do této oblasti mediálního průmyslu uvažoval již dlouho.

Del Toro, zaměstnaný jako externí spolupracovník režie říká: „V této nové sérii počítačových her bych chtěl vzít hráče na místa, která nikdy neviděli a kde každé jejich konání bude vzbuzovat otázky související s jejich smyslem pro morálku a vnímání skutečnosti.“ Del Toro spolupracuje s THQ i na dalších mediálních obsazích spojených se značkou inSANE, takže se jistě dočkáme knih, hraček, oblečení a zřejmě i celovečerního film, k jehož produkci vlastní práva právě del Toro.

Danny Bilson, výkonný víceprezident THQ, k projektu říká: „Guillermo není jen neuvěřitelně nadaný spisovatel a režisér, ale zároveň i pravidelný hráč počítačových her, takže jsme nadšení, že jsme ho k tomutu médiu přivedli. Jsme si jistí, že jeho unikátní pohled na věc pomůže stvořit omračující dobrodružství s bohatou a vděčnou hratelností.“ Takové průpovídky ovšem provázejí jakýkoliv herní, filmový či jiný produkt kultruního průmyslu. Něměli bychom však všem těmto entuziastickým prohlášením dovolit zastínit možný nástup nového fenoménu. Nevíme samozřejmě, jakou koncepci tvůrci pro inSANE zvolí a jakého úspěchu dosáhnou. Přesto je inSANE dalším důkazem prostupování dvou dosud disparátních sfér – filmového a herního průmyslu. Některé filmy přímo (Doom) či nepřímo svou formou (povětšinou horory) čerpají z počítačových her. Na druhou stranu některé hry dnešní doby adaptují filmový způsobu vyprávění a zobrazování (např. Heavy rain, jak upozornil v Cinepuru č. 72 Zdeněk Blaha). Uvidíme, zda-li právě del Torův projekt přiblíží nástup „interaktivního filmu“.

zdroj: Variety.com

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 13. 12. 2010 ve 13.50 a zařazen do kategorie Aktuálně ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.