Domů » Festivaly

Soutěžní snímky na MFF Los Angeles odtajněny


Šestnáctý ročník losangeleského filmového festivalu již klepe na dveře (bude se konat v období od 17. do 27. Června), což dokazuje právě zveřejněný kompletní seznam filmů, jež se této ostře sledované události filmového světa zúčastní. Diváci opět budou moci shlédnout pestrou škálu nezávislých snímků severoamerické produkce (které mají své místo především mimo soutěžní sekce), počiny nastupující, ještě neetablované generace filmařů i z jiných zemí, krátkých studentských snímků, i videoklipů, které již zde mají svoji stálou platformu.

My se však zaměříme na filmy, které se dostaly do soutěžní sekce, která se od minulého roku zvedla ze třinácti adeptů na osmnáct a jejichž počet je rovnoměrně rozložen do sekce narativních snímků a sekce dokumentů. Dohromady čeká na projekci na 200 počinů z více než 40 zemí a v 28 případech jde o světovou či severoamerickou premiéru, což je dvakrát větší číslo než loni, v soutěžní sekci jde o rovnou polovinu zúčastněných filmů.

Nyní už nahlédněme do soutěže narativních počinů. Co se týče americké produkce, až na jedinou výjimku ji tvoří debuty začínajících režisérů, světovou premiéru si zde odbude film Adama Reida Hello Lonesome, jenž slibuje okouzlující mix humoru a touhy, v němž jsou propojovány uzavřené světy šesti osamělých jedinců, jakmile je jim umožněno prozkoumat letité lidské tužby – milovat a být milován. Poprvé se na plátna dostane také snově meditativní drama Upstate dvojice Katherine Nolfi a Andrew Luis, které se zaměřuje na víkendovou vyjížďku, která se zkomplikuje tím, že mladá žena navštíví starého přítele, nyní ženatého a jejich dlouho pohřbené city opět vystoupí na povrch.

Zajímavý zážitek slibuje road movie The Wolf Knife (rež.: Laurel Nakadate), v níž vlastně není nikdo viděn na cestě a tím se notně vybočuje z konvencí tohoto žánru. Konkrétněji jde o příběh dvou floridských teenagerek na cestě zatížené sexuálním tajemstvím a potlačovanou touhou.


Světová tvorba zde má pět zástupců – ve světové premiéře se představí pouze jediný snímek – íránský film Dog Sweat (rež.: Hossein Keshavarz), jenž se natáčel potají v ulicích Teheránu a subverzivním způsobem prolíná životy šesti mladých obyvatel města, bojujících o uspokojení vlastních tužeb, tváří v tvář konzervativní muslimské společnosti. Trochu známější jméno se pojí s dánským snímkem A Family, který natočila režisérka Pernille Fischer Christensen oceněná již na Berlinale Velkou cenou poroty a cenou za nejlepší debut za svůj snímek The Soap. I její nejnovější film slavil na berlínském festivalu úspěch, dostal se do užšího výběru a odnesl si cenu FIPRESCI. Jedná se o ságu úspěšné dánské rodiny, která čelí bolestivým volbám, když charismatický patriarcha onemocní a rozpoutá tak konflikt mezi láskou a povinností.

Plodný a úspěšný japonský režisér Isao Yukisada (Běž!, Crying Out Love, In the Center of the World) soutěží se snímkem Parade (oceněn na letošním Berlinale rovněž cenou FIPRESCI, ale v sekci Panorama), který je sondou do života čtyř mladých obyvatel malého tokijského bytu, ve čtvrti, kde se množí nebezpečné útoky. Přijmou mezi sebe osmnáctiletého prostituta a jejich každodenní život se začne pomalu měnit. Do soutěže se dostala i kolumbijsko/kostarická adaptace Márquze Of Love and Other Deamons (rež.: Hilda Hidalgo), která se v zemi vzniku dočkala velkého úspěchu a uznání

Sekce dokumentů nabízí například mexicko-americký dokument Circo (rež.: Aaron Schock) slibující stylisticky podmanivý pohled na cirkusáckou rodinu se stoletou tradicí, která nyní bojuje o přežití kvůli narůstajícímu rodinnému konfliktu a ekonomickým potížím. Nizozemský snímek Farewell (Ditteke Mensink) zve na výlet do období vzletu prvního Zeppelinu, jež je zprostředkováno spektakulárními archivními záběry a deníkem jediné ženy na palubě. Kromě nostalgie však nabízí i nadčasovou vizi toho,  že na světě se zdá vše možné, ovšem kromě pravé lásky.


Kanadský dokument Life with Murder (rež.: John Kastner) nabízí ještě bezútěšnější podívanou, zabývá se totiž rodinou, jejíž dospívající syn byl obviněn z vraždy vlastní sestry. Rodiče však odmítají přiznat jeho vinu, čímž na sebe berou neúnosné až srdcervoucí břímě. Angažovanější pohled nabízí film Vlast režisérky Cathryn Collins, jež se zabývá případem odsouzení nejbohatšího ruského businessmana, Mikhaila Chodorkovského a odvážně proniká do jeho skrytých souvislostí.

Mimo soutěž budou promítnuty i očekávané a méně „indie“ snímky jako zahajovací film The Kids are All Right Lisy Cholodenko, který s nadsázkou sleduje pátrání dvou sourozenců po otci, který věnoval sperma jejich lesbickým matkám, ztvárněných Julianne Moore a Annette Bening, animovanou komedii Despicable me, jež se v říjnu chystá i do našich kin či nový počin bratrů Duplassových Cyrus.

Kompletní seznam účastnících se filmu si můžete pročíst zde.

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 4. 5. 2010 ve 22.53 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.