Domů » Festivaly

Nejočekávanější filmy letošního Sundance

Připravili jsme si pro vás seznam nejočekávanějších snímků letošního ročníku festivalu Sundance. Jde o deset snímků, o kterých se nejvíce mluví a za nimiž většinou stojí již dávno etablovaní tvůrci. V průběhu festivalu vás však budeme nadále informovat o dalších zajímavých filmech, které dostanou náležité ohlasy. Je tu mnoho režisérských debutů od neznámých tvůrců a tak není možné předvídat letošní festivalové hity. Pojďme si tedy projít, jaké filmy jsou vpřed začátkem festivalu nejčastěji zmiňovány.

12th & Delaware (režie: Rachel Grady a Heidi Ewing)

Dvě dokumentární režisérky debutovaly hned na Oscara nominovaným dokumentem Jesus Camp o fanatické skupině evangelíků. Ožehavé téma si pro svůj film vybraly i tentokrát. 12th & Delaware rozebírá téma potratu a spor mezi jeho příznivci a skalními odpůrci. Film byl natočen během jednoho roku v malém městečku na Floridě, kde se kde se pravidelně setkávají aktivisté za práva nenarozených dětí a upozorňují na sebe před klinikou, kde se interrupce provádějí. To vše by mělo být natočené ve stylu hodně se podobajícímu východiskům cinema-vérité, navíc s velkými dávkami emocí.

Blue Valentine (režie: Derek Cianfrance)


Romantický film režiséra Dereka Cianfrance by si měl nelineárně pohrávat s vývojem dlouhodobého vztahu dvou manželů. Jejich mnohaleté soužití se pomalu dostává do krize, přestože již mají malou dceru. Rozhodnou se na chvíli odjet pryč od každodenních starostí a zkusit najít dávno ztracené okamžiky, které je spojily dohromady. Začíná velká výprava do minulosti, v níž oba vzpomínají na první okamžiky lásky, když se poprvé potkali. Derek Cianfrance není na Sundance žádným nováčkem, byl tu již oceněn jako kameraman za nasnímání filmu Streets of Legend . V Blue Valentine se v hlavní roli objeví Ryan Gosling z Cassavetesova Zápisníku jedné lásky.

Hesher (režie: Spencer Susser)


Syn, kterému nikdo neřekne jinak než TJ, se jen velmi pomalu vyrovnává s nešťastnou smrtí své matky a podobně na tom je i jeho truchlící otec. Chlapcův utrápený život však postaví na hlavu příchod Heshera, pobudy, anarchisty a bezdomovce, jenž se začne motat po okolí a nakonec se stane součástí rodiny. Chlapec v něm do jisté míry vidí obraz sebe sama – člověka, který rezignoval na všechny konvence a postavil se zády ke společnosti. Hesh však není jediným člověkem, který u ztrápené rodiny hledá útočiště. V jejich společnosti by se ráda ocitla také mladá pracovnice ve zdejším supermarketu. Režisérovi Spenceru Susserovi se podařilo svůj film obsadit výborným hereckým obsazením a tak v roli Heshera uvidíme Josepha Gordona-Levitta (hrál například v loňském překvapení 500 dní se Summer) a jako prodavačku v supermarketu Natalii Portman.

Howl (režie: Rob Epstein a Jeffrey Friedman)


Howl je zřejmě jedním z nejžhavějších titulů, které se letos na Sundance objeví. Již název filmu napovídá o jakém tématu bude snímek vypovídat. Howl je v v českém jazyce přeloženo jako Kvílení a jde o básnickou sbírku známého amerického autora Allena Ginsberga. Film se zameřuje jak na básníkovi začátky, tak i pozdější život včetně jeho odsouzení veřejností a pronásledování za propagaci nemravné literatury, kterému byl na konci padesátých let vystaven. Film je v režii již dlouhou dobu spolupracujícího dua Roba Epsteina a Jeffreyho Friedmana, kteří mají na kontě poměrně slušnou řádku prestižních ocenění za své dokumentární filmy. To však nejsou jediná velká jména, která se u tohoto snímku objevují. V titulní roli se objeví například James Franco, zatímco jedním z producentů je Gus Van Sant.

Please Give (režie: Nicole Holofcener)


Kate a Alex, dva manželé řídící profitující firmu s nábytkem, žijí se svou náctiletou dcerou v bytě na Manhattanu. Jenže jak dívka roste, je třeba stále víc a víc prostoru, který jejich malý byt nemá. O přestěhování nemůže být ani řeč a tak nezbývá než koupit vedlejší byt a odbourat mezi nimi stěnu. Celý plán má však jeden velký nedostatek. Stará nerudná majitelka vlastnící vedlejší byt ještě neumřela a tak je třeba čekat, dokud se tak nestane a rodina si bude moct prostory koupit. Jasně předvídatelná zápletka se samozřejmě brzy projeví a manželé i s dcerou si na svou sousedku začnou zvykat a vytvoří si na ní i její vnučky velké citové pouto. Ani režisérka Nicole Holofcener není na Sundance žádným nováčkem a přestože může znít synopse filmu poněkud jednoduše, slibuje prý vtipnou, ale zároveň filosofickou reflexi moderního života.

Sympathy for Delicious (režie: Mark Ruffalo)


Režisérský debut Marka Ruffala (jinak poměrně úspěšného herce) si bude očividně hodně pohrávat se sentimentalitou. Příběh by se měl zaměřovat na Deana, který pod aliasem „Presious“ působí jako úspěšný DJ. Vše se ale pro něj změní, když ochrne a je upoután na vozík. Pomalu začne věřit, že duchovní léčitelství by mohlo být tou pravou volbou, která by mu mohla pomoci. Ruffalovi se podařilo do hlavní role obsadit Christophera Thorntona, kterému spolu s Orlandem Bloomem přihrává.

The Company Men (režie: John Wells)


Do filmového debutu Johna Wellse (který má předchozí zkušenosti pouze s televizní tvorbou) se kupodivu podařilo sehnat solidní herecká jména jako je Ben Affleck, Tommy Lee Jones, Kevin Costner, Maria Bello nebo Chris Cooper. Drama je zasazeno do současnosti, kdy světem hýbe finanční krize. Ta se dotkne i tří hlavních hrdinů, kteří jsou náhle svými zaměstnavateli donuceni opustit pracovní místo. Sehnat nové zaměstnání je však v současné situaci těžké a zůstanou tedy odkázáni na vztahy s přáteli a vlastní rodinu.

The Killer Inside Me (režie: Michael Winterbottom)


Očekávaný snímek Michaela Winterbottoma se na sundance objeví po boku jeho dokumentárního snímku Doktrína šoku, který měli i čeští diváci možnost shlédnout na festivalu v Jihlavě. Děj filmu The Killer Inside Me je založen na literární předloze Jima Thompsona a jeho hlavní hrdinou je šerif malého městečka. Problém však je, že když jste zosobněním zákona, nemůžete si jen tak típat cigarety do dlaní kolemjdoucích, obcovat s lehkými děvami a nakonec mít na svědomí i jejich smrt. V duchu filmu noir je tu takových scén dostatek a zápletka se tudíž točí kolem morálně chabého šerifa, jeho osudového setkání s femme fatale a nevratitelné chyby. V hlavní roli hraje s kamenou tváří Casey Affleck a jeho protějšky jsou Jessica Alba a Kate Hudson.

The Runaways (režie: Floria Sigismondi)


Málokterá ženská rocková kapela byla v sedmdesátých letech tak známá jako právě The Runaways. Ještě náctileté dívky si ale nedělali žádné servítky a na veřejnosti se náležitě drsně projevovali. Floria Sigismondi, zatím známá především jako precizní režisérka videoklipů, svůj celovečení snímek obsadila nadějnými mladými tvářemi (Kristen Steward, Stella Maeve, Dakota Fanning a Scout Taylor-Compton) a povídá se, že by rozhodně nemělo jít o typicky životopisný film, jak bývá u žánru zvykem. Detailnější informace zatím nejsou jasné a bude třeba počkat na první recenze. Je ale možné, že Floria Sigismondi trochu té anarchie přenese i do struktury filmu.

Welcome to the Rileys (režie: Jake Scott)


Podobně na tom je i celovečerní debut Jake Scotta, který má také zkušenosti především s režií videoklipů. Jeho drama se točí kolem manželského páru, který po tragické smrti jejich dcery nemá proč spolu zůstávat. Zatímco manžel se snaží zbavit nepříjemných vzpomínek skrze poměr s místní servírkou, jeho žena se doma obviňuje z dceřiny smrti. Když jednoho dne servírka umře na rakovinu, odjede muž do New Orleans, kde začne navštěvovat mladou prostitutku. Manželský pár pak k sobě nakonec vrátí právě ona. V hlavních rolích James Gandolfini, Melissa Leo a opět nadějná herecká tvář Kristen Stewart.

To jsou asi nejčastěji zmiňované filmy, u kterých se předpokládají dobré ohlasy. Méně už je slyšet například o režijním debutu Philipa Seymoura Hoffmana Jack Goes Boating, komedii bratří Duplassů Cyrus, kriminálním thrilleru s Billem Murayem a Robertem Duvallem Get Low od režiséra Aarona Schneidera, dramatu Animal Kingdom Davida Michôda s Guy Pearcem v hlavní roli, 3 Backyards Erica Mendelsohna, snímku o dětství Johna Lennona Nowhere Boy od Sama Taylora Wooda, Boy Taika Cohena, komedii The Extra Man Shari Springera Bermana a Roberta Pulciniho či komorní sci-fi Splice s Adrianem Brodym v hlavní roli pod režií Vincenza Nataliho.

V rámci dokumentů se dále mluví především o pěti titulech, jež mají opravdu velké ambice. Je to Cane Toads: The Conquest od Marka Lewise, Casino Jack and The United States of Money Alexe Gibneyho, Joan Rivers: A Piece of Work od Rickiho Sterna a Anne Sundberg, Lucky Jeffreyho Blitze a Waiting for Superman režiséra Davise Guggenheima.

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 21. 1. 2010 ve 1.29 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.