Aktuálně: Tim Burton natočí Addamsovu rodinu se scenáristy Eda Wooda

Jeho poslední film, Alenka v říši divů (2010), se stal pátým nejvýnosnějším snímkem všech dob, pro mnohé ale zároveň znamenal jen mírný odraz ode dna komerce a klišé Planety opic (2001). Nyní se však Tim Burton vrací k tomu nejlepšímu, co od něj známe a to hned v několika směrech.

Zaprvé opět spojí své síly se scenáristy Scottem Alexanderem a Larrym Karaszewskim, kteří jsou autory scénáře k jeho brilantní poctě „nejhoršímu režisérovi všech dob“, Edu Woodovi (1994). Zadruhé toto tvůrčí duo, které má na svém kontě mimo jiné i scénáře k Formanovým snímkům Lid versus Larry Flynt (1996) a Muž na měsíci (1999), bude s Burtonem spolupracovat na jeho adaptaci Addamsovy rodiny. Ta by se podle všeho měla velmi lišit od – jak píše The Playlist „disneyovských“ – hraných filmů, které na počátku 90. let natočil Barry Sonnenfeld. Burtonův stop and motion animovaný – a dost možná 3D – film by měl přímo vycházet z původních černobílých kreseb Charlese Addamse publikovaných v časopise The New Yorker od roku 1938 až do Addamsovy smrti v roce 1988. Tematicky se tak Burton vrátí ke svým oblíbeným námětům: záhrobí a smrti zcela oproštěné od jakékoli negativní konotace, které jsou společným jmenovatelem mnoha jeho filmů Frankenweenie (1984) počínaje a Mrtvou nevěstou Tima Burtona (2005) zatím konče.

Addamsovu rodinu bude pro Illumination Entertainment a Universal Pictures (kteří vlastní práva k Addamsovým kresbám) produkovat režisér spolu s Chrisopherem Meledandrim; do kin by se měl snímek dostat pravděpodobně v roce 2014.

Vedle Addamsovy rodiny bude Burton s Alexanderem a Karaszewskim spolupracovat ještě na dalším filmu, tentokrát výlučně jako producent. Podle vlastního scénáře se Alexander a Karaszewski chystají natočit svůj druhý společný celovečerním film, jehož scénář dali Burtonovi přečíst a jemu se více než zamlouval. Velké oči (Big Eyes) jsou totiž příběhem Margaret Keanovové, jejíž manžel se v 50. letech proslavil malbami dětí se specificky velkýma očima. Problém spočíval v tom, že Walter Keane vydával malby za svoje díla a stal se tak americkou celebritou, zatímco jeho skromná manželka tvořila doma další a další obrazy. Její pokus o uznání autorství skončil rozpadem manželství a soudní dohrou. Ukázalo se, že Burton je velkým fanouškem Keaneové a má doma jeden z jejích originálů. O jeho přístupu Karasewski dále řekl: „Oba dva tyto projekty jsou založeny na výtvarných dílech, které Tim Burton naprosto miluje. Retrospektiva jeho děl v New Yorku [v MoMA od listopadu 2009 do dubna 2010, pozn. iNDiEFiLMu] ukázala, jak velký vliv na něj Charles Addams měl. Chceme, aby nálada byla stejně černohumorná a rozvratná jako Addamsovy kresby a přicházíme s koncepcí, která tu ještě nikdy nebyla.“ Velká slova, nezbývá než doufat, že budou alespoň zčásti dodržena.

Zdroj: Deadline.com

{SEARCH:Burton}


Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *