Domů » Festivaly

Sundance 2013: o jakých filmech se bude mluvit

Americký filmový festival Sundance je každoročně sledován téměř všemi prestižními periodiky, které se zajímají o současnou filmovou tvorbu. Podle ohlasů ze zahraničního tisku a webu jsme vytvořili seznam, který částečně přiblíží to nejzajímavější ze slunného festivalu.

Before Midnight  (Richard Linklater)

Film Before Midnight navazuje na předchozí dva snímky Before Sunrise (1995) a Before Sunset (2004). Herecké obsazení (Julie Delphy a Ethan Hawke) i režie zůstávají stejné a i tentokrát půjde o příběh lásky, jejíž  budoucnost je nejistá. Film bude možné zhlédnout ve speciálním uvedení na festivalu v Berlíně již za pár dní.

Ain’t Them Bodies Saints (David Lowery)

Americké drama, které zvítězilo na festivalu v kategorii U.S. Dramatic Cinematography Award, pojednává o osudu muže, jenž se rozhodne utéct z vězení za svou rodinou. Druhý celovečerní snímek režiséra a zároveň i scénáristy Davida Loweryho podle zahraničních kritik slibuje nevšední podívanou jedné lásky. Snímek plný melancholie prý může připomínat elegický styl Malickových filmů sedmdesátých let.

The Spectacular Now (James Ponsoldt)

Zlomená srdce, taneční ples, problémy s alkoholem, milostný trojúhelník, přechod k dospělosti, tím vším se zabývá školní romance, která vzbudila ohlas především díky skvělým hereckým výkonům. Že to zní jako klišé? Možná, ale klišé, které mimo jiné nabízí poctivý pohled na pochybnosti dospívajících, přičemž se vymyká sexy komediím ze střední, kterými je  téma dospívání zahlceno.

Fruitvale (Ryan Coogler)

Mladý debutant Ryan Coogler obdržel hlavní cenu poroty se svým dojemným snímkem inspirovaným skutečným  incidentem, který otřásl Spojenými státy v roce 2008. Film poukazující na přežívající rasismus v americké společnosti sleduje okolnosti a následky násilné smrti dvaadvacetiletého Oscara Granta. Oceněný debutant zdařile kombinuje zdramatizované scény s reálnými záběry z události, jejíž dopad na americké obyvatele podnítil řadu demonstrací proti policejní brutalitě. Vzhledem k tématu a úspěchu u filmové kritiky lze očekávat, že snímek překročí hranice Spojených států a zamíří i na nějaký evropský festival.

Upstream Color (Shane Carruth)

Únos, jezení červů, hypnóza – mystické drama životního cyklu muže a ženy, který nepodléhá jakékoli kontrole. Film, ve kterém se z větší části mlčí, nabízí lyrické obrazy, neustále se opakující v cyklickém charakteru. Snímek bude uveden na letošním Berlinale.

Zdroj: Sundance film festival, Indiewire

Adéla Mrázová

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 7. 2. 2013 ve 21.17 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.