Domů » Festivaly

Náhled do soutěžních sekcí festivalu v Locarnu

Právě dnes byl médii odkryt sáhodlouhý seznam snímků, které budou ke shlédnutí na letošním MFF v Locarnu, jenž se bude konat ve dnech 4. – 14. srpna.  Nás určitě budou nejvíce zajímat obě soutěžní sekce, tedy mezinárodní soutěž a soutěž Filmmakers of the present, které už po léta platí jako odrazová dráha řady zajímavých talentů, o čemž svědčí i letošní počet debutů, který dosáhl počtu dvaceti.

To je také poloviční počet zde uváděných  světových premiér, které opět rozvášní malebné a jindy klidné městečko v náručí Alp, pro nějž také platí, že se vzdává pozlátka a přílišné prestiže ve prospěch kvalitních a dosud neobjevených „indie“ snímků. Takto vysvětluje novou strategii festivalu i nový umělecký ředitel Olivier Pere, jenž chce z Locarna udělat hlavní místo k setkávání mladých či debutujících filmařů.

Tento rok bude festival otevírat dobové drama francouzského režiséra Benoita Jacquota (Sade, Villa Amalia) Au Fond des Bois – romantické drama z 19. století o mladičké dceři lékaře, jejíž cestu zkříží muž žijící v lesích. Mimo soutěž se bude na proslulém obrovském plátně na Piazza Grande promítat i řada zajímavých snímků, mezi nimiž velký počet zaujímají žánrové počiny z Evropy jako sci-fi snímek Monsters (Gareth Edwards, Velká Británie) o riskantním převozu amerických turistů do jejich vlasti napříč mexickou pustinou, postiženou již několikaletou mimozemskou invazí, či svěží neměcká zombie-komedie Rammbock (Marvin Kren), jež vzbudila pozornost už na letošním festivalu v Cannes.

V hlavní soutěži o Zlatého leoparda se sešlo 18 různorodých počinů z celého světa. Zajímavě vypadá srbsko-švédsko-německé sociálně laděné drama White White World (Oleg Novkovič) o bývalém boxerovi a nyní nevypočítatelném majiteli baru v zapadlém městečku, který se zamiluje do dcery své bývalé přítelkyně a oba následně budou muset řešit zoufalou situaci kolem jeho slepoty.

Do ne zrovna lákavých exotických dálek diváky zavede polsko-belgické drama z období druhé světové války Beyond the Steppes, vyprávějící působivý příběh ženy deportované do kazašského kolchozu, jež musí v nehostinných podmínkách se skupinou nomádů najít lék pro její nemocnou dcerku. Naopak čínský snímek Winter Vacation (Li Hongqi) se předem vzdává epického vyprávění a věnuje se jednomu odpoledni malého školáka, kterého na ulici zastaví podivný cizinec s prosbou, zda-li by mu nemohl pomoci se zkřížením jeho prasnice s kancem. A o nic jiného v tomto netradičním snímku, sázejícího spíše na pocity ani nejde.

Německá tvorba je zastoupena rovněž nekonvenční a dost očekávanou tragikomedií At Ellen´s Age (Pia Marais) sledující letušku, zažívající dobrodružství díky své „turistice“ v životech jiných, jež je také příčinou překvapivého zvratu. Asi největší „chuťovkou“ však bude první queer zombie horor s pornografickou hvězdou v hlavní roli, jenž nese název L.A. Zombie a režisér Bruce LeBruce ho natočil v koprodukci Německa, USA a Francie.

Rumunský režisér Marian Crisan, předloni oceněný za krátký film Megatron v Cannes, uvede méně divoký, ale i tak absurdní snímek, Morgen, o rybáři na Dunaji, který jednoho dne místo ryby chytí kurdského imigranta. Větší odezvu však asi vyvolá jeho krajan Bogdan George Apetri s jeho dramatem Periferic dle scénáře Cristiana Mungiu (4 měsíce, 3 týdny, 2 dny) o hledání svobody v klaustrofobickém prostředí bukurešťského předměstí.

Švýcarská režisérka Katalina Godros slibuje dusivé psychologické drama o bolestivém sexuálním probuzení dospívající dívky, která velmi ostře reaguje na vzrůstající distanci vlastního otce. Film nese název Songs of Love and Hate. A nakonec stojí za to zmínit asi nejočekávanější dílo, které svými ambicemi převyšuje ostatní snímky. Je jím sci-fi romance Womb renomovaného maďarského režiséra Benedeka Fliegaufa (Dealer, Mléčná dráha) v hlavní roli s hollywoodskou hvězdou Evou Green, která se snaží ve své roli naklonovat svého mrtvého manžela.

V sekci Filmmakers of the Present stojí za pozornost kanadsko-francouzská  šachová romance Ivory Tower (Adam Traynor) o souboji dvou bratrů – šampionů v této disciplíně o jednu ženu, jež však nechce být trofejí, a také jedinečná možnost spatřit film írácké produkce – Mandoo režiséra Ebrahima Saeidiho vypráví o osudech emigrantky, navrátivší se po pádu Husseina do své vlasti a doprovázející svého němého  strýce a sestřenici na nebezpečném putování do Kurdistánu, kde si muž přeje strávit několik svých posledních dní.

Mrazivý thriller a poetický dětský snímek v sobě spojuje taiwanský film The Fourt Portrait (Chung Mong-Hong), oceněný cenou publika na festivalu v Taipei. Poslední letmý výběr ze seznamu bych věnoval experimentálnímu metafyzickému snímku se sci-fi prvky You Are Here kanadského režiséra Davida Cockburna, jenž si rád hraje s intermediálními spoji různorodě narušujícími klasický narativ, avšak v tomto případě vzbuzujícími i klaustrofobické napětí.

Zdroj: variety.com

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 14. 7. 2010 ve 15.19 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.