MFF Karlovy Vary: Den sedmý
11. 7. 2009 # 2.11 # Festivaly # Bez komentářeČtvrtek přinesl masterclass diskusi s Johnem Malkovichem. S návštěvníky festivalu diskutoval o vlastní produkční činnosti, filmech poslední doby i osobních zálibách. Posledními dvěma snímky byla zakončena hlavní soutěž. Duše Paula Giamattiho debutující Sophie Barthesové byl jeden z nich. Od září se komedie s Paulem Giamattim v hlavní roli (hraje sám sebe) představí v českých kinech. Druhým dychtivě očekávaným snímkem byly Hranice ovládání Jima Jarmusche . V klubu Aeroport vystoupil Xavier Baumaxa.
Minirecenze Huberta Poula
Chamsa (Francie, 2008, rež. Karim Dridi) průměrný
uvedeno v sekci: Jiný pohled
Do světa mladých delikventů nás zavádí režisér Karim Dridi, který na příkladě malého romského chlapce Chamsy ukazuje šířeji aplikovatelné problémy minoritních etnik ve francouzském městě Marseille. Nesnaží se prostředí a postavy idealizovat ba ani utápět v příliš negativní výpovědi. Je příjemné vidět, že se film snaží přistupovat k tématu objektivně a neklade vinu dětské kriminality nějakému politickému systému či sociálnímu zázemí ale prezentuje je jako svobodnou volbu každé postavy. Příběhu však chybí gradace, která by ho dokázala pořádně rozproudit a ani hlavní hrdinové neprocházejí žádnou výrazným vývojem. Z toho důvodu se i přes práci se zajímavým konceptem začíná film utápět ve svém vlastním stereotypu.
O Elly (Írán, 2009, rež. Asghar Farhadi) dobrý
uvedeno v sekci: Horizonty
Skupina přátel se vydává ke Kaspickému moři, kde chtějí strávit několik klidných dní. Drama začíná, když jedna z dívek zmizí neznámo kam a skupinka mladých lidí začne řešit jak se s nejistou situací vyrovnat. Předností filmu jsou určitě skvěle napsané charaktery postav a pomalu vygradované konverzační scény. S ubývajícími minutami filmu odhaluje skupinka dříve zatajované informace ukazující tragickou událost ve zcela nové perspektivě. A právě to, že se postupně dostáváme k racionálnímu vysvětlení, postupně ubírá filmu na jeho zajímavosti, protože pokud byl zpočátku divák držen v pozornosti tím, že měl jen minimum informací, jejich osvětlení mu pomalu celý film zplošťuje do tuctového dramatu s nádechem detektivky.