Domů » Festivaly

MFF Karlovy Vary: Den třetí

V neděli představila Isabelle Huppertová svůj nový film (v němž hraje) Villa Amalia a u té příležitosti obdržela křišťálový glóbus. Do Karlových Varů také přijel Kary Fukunaga, jehož debut Sin Nombre, letos na festivalu promítaný, si odvezl ze Sundance cenu za režii a kameru. Velkým zpestřením byla účast Scotta Sanderse – jak  v roli režiséra na představení svého snímku Black Dynamite, tak v roli DJe na večerní party v klubu Aeroport.

Minirecenze Martina Horyny

Na velikosti záleží (Izrael/Německo/Francie, 2009, rež. Erez Tadmor/Sharon Maymon) dobrý
uvedeno v sekci: Jiný pohled

Snímek o partě izraelských kamarádů, kteří se neobvyklým způsobem – tréninkem suma – snaží vyrovnat se svou tloušťkou, je už nyní jedním z favoritů divácké ceny. Sice v něm nalezneme ne příliš originální základní poselství – každý by měl být spokojený se sebou, nehledě na to jaký je – ale jinak jde o svižnou a nápaditou komedii.  Nejedná se o elitní a nepřístupný humor, což spolu s klasickou stavbou příběhu (paralelně se odvíjející dvojice dějových linií – dramatické a melodramatické) je zřejmě tím hlavním důvodem, že se film festivalovému publiku líbil.

Bzučení hmyzu: Zápisky mumie (Švýcarsko, 2009, rež. Peter Liechti) dobrý
uvedeno v sekci: Soutěž dokumentárních filmů

Soutěžní snímek Petera Liechtiho je velmi sugestivním přepisem povídky Masahiko Šimady. Ta vznikla na základě skutečných deníkových zápisků muže, který se z neznámých důvodů, ale dobrovolně, rozhodl vzdát života vyhladověním. Recitace zápisků je velmi citlivě spojena se záběry sebevrahova reálného prožívání okolního světa i s proudem jeho vědomí – tedy vzpomínek a abstraktních představ metaforicky reprezentujících jeho pocity. Chválihodné je zřečení se fantaskně bohatého obrazového pojetí, místo nějž jsou voleny střídmější, ale o to působivější záběry.

Černý dynamit (USA, 2009, rež. Scott Sanders) dobrý
uvedeno v sekci: Půlnoční filmy

Nesmírně zábavná parodie žánru blaxpoitation filmů se stala hitem na festivalu v Sundance a karlovarské publikum nadchla neméně. Příběh, v němž se afroamerický kung-fu Casanova mstí bossovi za smrt bratra, trefně hyperbolizuje klasická témata černošských filmů 70. let. Nejde však jen o obsahovou složku spolu s dějovými klišé takových snímků. Jedna z nejsilnějších stránek je kopírování technických postupů – užití starého méně kvalitního filmového materiálu, postupy střihu, úhly snímání kamery apod.

Doporučujeme

Odejít a odpovědět

Přidat příspěvek níže či na něj upozornit ze své vlastní stránky. Můžete také sledovat tyto komentáře přes RSS.

Udržujte pravidla diskuze. Vyjadřujte se k tématu. Žádné spamy.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tato stránka podporuje systém Gravatar. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Poznámky

Tento příspěvek byl napsán uživatelem dne 6. 7. 2009 ve 23.20 a zařazen do kategorie Festivaly ..

Můžete příspěvek okomentovat nebo na něj upozornit ze své vlastní stránky. Pro aktuální přehled o diskuzi, můžete sledovat tyto komentáře přes RSS.

Toto je Gravatar-enabled weblog. Pro vytvoření svého vlastního avataru (ikonky) se stačí registrovat na Gravatar.

Nejnovější komentáře

Creative Commons License

Kalendář



Pro kompletní výhled přejděte na stranu kalendáře.